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Shinbashi restaurants
 
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secret-japan
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Japan
PostYou have posted in this forum: Tue Apr 10, 2007 3:09 pm Back to top

Shinbashi






I BLUE

Indonesia Raya -Indonesian ****



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Hanasanshou - Kyoto Kaiseki ****



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fvz
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PostYou have posted in this forum: Tue Apr 10, 2007 3:15 pm Back to top

Indonesia Raya -Indonesian ****
Shinbashi, Ginza

Addresses -
Shinbashi : Tokyo-to, Minato-ku, Shinbashi 4-4-3
Ginza : Minato-ku, Ginza 7-108
Opening hours - Open every day from 12:00 am to 11:00 pm
Telephones -
Shinbashi : 03-3433-7005
Ginza : 03-3572-7499
Menu - In Japanese and English
Credit Cards - OK

Raya is not as good as Bengawan Solo, at least to me, but still it's worth the money and it has convenient locations. In Shinjuku it's an old and dingy place next door to Ban Thai (a Thai restaurant I don't like), and it might be a good alternative to Bengawan Solo because it offers different things. They have for example a chicken dish garnished with a heavy caramel-like sauce I like a lot. Most of the stuff is the standard Indonesian fare: gado gado (salad with peanut dressing), chicken, lamb, and beef curries, sate, tempe (tofu-like stuff) soup, shrimp crackers, shish kebab, etc.

Indonesia Raya Revisited (November, 2001) by David Mills

Francesco used to be right -- Indonesia Raya was not as good as Bengawan Solo in Roppongi. But note the "used to," please. On previous visits I, too, had been somewhat "underwhelmed" by their food and service, so it was with a bit of trepidation that I entered with a dinner companion a few evenings ago. Well, we were in for a pleasant surprise. True, the building is still old, the elevator squeaky. But inside, Indonesia Raya exudes an air of comfort, the atmosphere of an old house that's been inhabited by real people for many years. Like a well-worn pair of shoes. The menu is still on the "Indonesian conservative" side, but every dish is carefully prepared from decent ingredients, and prices are still very reasonable. Yen 7,000 is not too much to spend on five dishes, dessert, plus four (medium sized) bottles of beer and a few soft drinks. Service was attentive and fast, helped by the fact that it was a Monday night and only half the tables were occupied.

Now, having been disappointed by Bengawan Solo a few times, I actually prefer Indonesia Raya. See you there sometime soon.

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sanji
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PostYou have posted in this forum: Sat Nov 24, 2007 6:06 pm Back to top

Hanasanshou - Kyoto Kaiseki (花山椒)

Address - Shiodome Media Tower, 1-7-1, Higashi Shimbashi, Minato-ku, Tokyo, 105-7227
Opening hours - 11:30-14:30 (L.O.) & 17:00-22:00 (L.O.)
Telephone - 03-6252-1177
Menu - in Japanese (partial English translation available)
Michelin Guide 2008 - 1 star

This restaurant is located at the 25th floor of the Park Hotel Tokyo in Shiodome (in Shiodome Media Tower building). Hanasanshou offers seating for 58 persons on a 128m 2 surface, in a modern and comfortable design.

There are large windows offering a good view on Shiodome surrounding buildings, as well as a couple of seats at a counter.

I selected this restaurant not only because I wanted to taste Kyoto Kaiseki food, but also because it got 1 star in the Michelin guide 2008 - the first ever published in Japan.

There is a selection of several menus (5250, 7350, 8925, 10400, 12600 yen), but the details of the dish is not mentioned; the waiter will just ask you if there are things you don't eat, and then the full course menu will be directly composed in the kitchen. For example, the only difference between the 7350 and 10400 yen course is the addition of a sushi plate in the latter. We went for the 7350 yen one.

A succession of about 10 dishes will be brought at the table following the rules of the kaiseki food; even untrained eyes will notice the beauty of all plates, the care taken to present the food and the smart use of natural elements to underline the fact that all food is organic one - in late Autumn, many red leaves are used for the decoration. The only problem was that the tray under the plates was rather worn out...

First dishes included mushrooms and fish, and were both tasty and original; the soup was a little disappointment, the taste being really weak and the dashi without any special signature. Sashimi were of good feature, but again not so different from those you get in a nice izakaya...
One of my favorite dish was probably the flat fish, which was just grilled and served with a small touch of miso - the combination was extremely tasty, and the simplicity of that dish emphasizes the subtleness of a kaiseki course... After a chicken soup with yama imo (mountain potato), we were served the traditional rice and miso soup combo, which announce that the course is at its end. The last service was a simple plate of fruits.

All together, it was an interesting experience. I was a little disappointed but the amount of food, as I still was a little hungry even after the rice set. Still, for 7350 yen, this is a good opportunity to taste real kaiseki food in Tokyo.

Let's finish by mentioning the good selection of nihon-shu (1200-2200 yen for 1 go) and shochu. The overall bill reached 10000 yen per person, as a 10% service charge is added to the total.

Internet - http://www.parkhoteltokyo.com/restaurantsbar/restaurants03/index.html

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Olrik
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PostYou have posted in this forum: Sat Jul 05, 2008 9:53 pm Back to top

Tateru Yoshino - Park Hotel - French Gastronomic

Adress: Park Hotel Tokyo 25 F
1-7-1 Higashi Shinbashi Minato-ku Tokyo 105-7227
TEL: 03-6252-1155
Opening hours: Lunch 11:30-14:00(L.O.); Dinner 18:00-21:00(L.O.)
Menu: French & Japanese
Dress Code: Elegant casual

Michelin guide 2008 - 1 *

http://www.tateruyoshino.com/english/top002.html



Nouvelle réservation, nouvelle adresse, celle de Tateru Yoshino, chef respecté à Paris du Stella Maris, et nouvellement détenteur de deux étoiles pour ces deux établissements de Tokyo, respectivement au Park Hotel et au Shiba Park Hotel.

Deux nouvelles adresses qui ont de quoi donner des sueurs froides aux visiteurs gastronomiques, tant leur location peut sembler difficile à trouver, dans cet immense complexe mélangeant gares, centres commerciaux, hôtels et business center que peut être Shiodome.

Après des minutes éprouvantes de recherches, et la découverte du lobby situé au 25ème étage du Park Hotel, nous avons affaire à un problème de réservation récalcitrant, et face à un maitre d'hôtel un brin froid qui nous fait patienter, nous nous voyons dans l'attente de notre invité vedette. Invité vedette qui s'empressera de poster quelque chose sur le site d'ici peu (Robin, je sais que tu me lis, tu me dois bien ça !).

La salle, à l'image de l'hôtel est dépouillée mais chic, sobre mais élégante, donnant une vue un brin bouchée par les nombreux immeubles de bureaux avoisinants. Peu de couverts, et des tables légèrement distantes entre elles. Plusieurs menus au diner, dont un très intéressant menu du terroir (7500 Yens sans taxes), qui permet de prendre chacun des plats à la carte. Bonne sélection de vins, tous français, avec une base de prix allant du plus léger ou plus lourd. Les serveurs ainsi que le sommelier, pour la plupart assez obséquieux, s'essayent à parler français, et devant nos questions sur les aliments des plats, n'hésitent pas à nous dévoiler une encyclopédie gastronomique du meilleur effet comique.



Nous sélectionnons pour la plupart un plat différent, histoire de mieux apprécier les horizons culinaires de la maison. Et nous arrêtons notre choix sur un excellent Château de Sales (Pomerol) de 98, apte à apporter de chatoyantes couleurs aux plats choisis. Au menu donc, après le traditionnel amuse bouche, Tomate farcie au crabe d'Hokkaido et avocat, sur un lit de gelée de pois verts; Asperges vertes sautées et ris de veau aux morilles, Parmigiano di Regianno et pour finir avec les entrées, un duo de foies gras, l'un mariné, l'autre au torchon, accompagné de ses toasts et fruits secs.




Les entrées sont servies assez rapidement, avec une belle présentation générale, des assiettes aux couleurs assez tranchées et une célérité exemplaire à servir le vin. Les asperges sont croquantes et les morilles donnent une saveur assez onctueuses à l'ensemble. Les ris de veau sont délicatement cuits avec un léger croustillant beurré. Classique mais très bien préparé. Le duo de foie gras alterne les saveurs. Avec un léger mieux pour celui un brin relevé par le poivre, et une cuisson mi-tiède pas désintéressante mais un brin trop sobre. La tomate farcie présente bien, et le crabe est délicatement bien saisi, avec le raffraichissement de l'avocat. La gelée apporte la dernière touche de fraicheur à l'ensemble. L'effet est réussi.

Nous poursuivons avec un "kinmedai", poisson nippon rôti et son émulsion aux pois, le poulet cuisson à 68°C, sauce "Albuféra" et une entrecôte japonaise, sauce à l'estragon et ses petits légumes. Le poisson est excellemment bien présenté, et la cuisson apporte un croustillant sur le dessus mais une chaire juste à point, parfumé par une légère émulsion aux pois. L'entrecôte est fondante, saignante, mais juteuse et les légumes apportent cette touche de simplicité bienvenue. Je suis plus dubitatif avec mon plat (je n'ai visiblement pas de chance avec les plats principaux à Tokyo), le poulet dont la cuisson, assure le menu, se fait à 68°C, garde un aspect légèrement rosé, et une chair peu tendre, assez ténue, peu goûteuse de saveurs. La sauce "albuféra" apporte un glaçage intéressant, mais pas suffisant pour apporter une touche de grâce en bouche. Petite déception.



Suivent les fromages. Et un service en assiette si pauvre, qu'on croiraient nos tranches aussi épaisses qu'une lame de cutter. Là où Troisgros offrait un excellent et mémorable plateaux de fromage et des saveurs divines, nous sommes médusés mais amusés de ces tranches rachitiques.


Des fromages si finement coupés qu'ils ressemblent à des copeaux, j'ai honte pour eux...


Un couac que rattrape à peine les desserts. Certes, ils sont assurément plaisants, et haut en couleur, à l'image de l'assiette "zébrée" qui sert de décor. Mais leur classicisme et le jeu des couleurs n'apportent pas une touche de brillance sur la fin. A l'image du décor final (Le lobby de l'hôtel), l'ensemble prend des accents ternes de sobriété et de retenue.



Conclusion: Une étoile méritée, eu égard au cadre, au service et à certains plats, mais on aurait aimé des saveurs plus tranchées, moins prévisibles, plus rentre-dedans à l'image des assiettes. Et quand à faire (surtout), un plateau de fromage plus généreux. Reste une bonne adresse, un peu mal située, pour une gastronomie française classique revisitée au goût du jour par des produits locaux intéressants. Ajouter à l'ensemble des menus attractifs et une belle carte des vins resserrée et vous obtenez une sorte de joint-venture d'intérêt gastronomique et d'image pour Yoshino et la chaine des Park Hotel. Pour la sensation, j'ai des doutes, mais dans le cadre de vos affaires, et strictement de vos affaires, c'est on ne peut mieux.

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